Valmennukset ja työnohjaukset

MITÄ?

  • Tavoitteellista työn tuloksellisuuden kehittämistä tarve- ja asiakaslähtöisesti
  • Organisaation ja inhimillisten voimavarojen kehittämismenetelmä
  • Ammatillisen kehityksen ja työssä jaksamisen apuvälineitä
  • Työn, työyhteisön ja ammattiroolin tutkimista yhdessä ohjaajan kanssa = tutkivan työotteen kehittäminen
  • Ohjattavan kasvuun, työn kehittämiseen ja työssä oppimiseen tähtäävää
  • Auttaa ongelmien hallinnassa ja muutokseen vastaamisessa
  • Vapaaehtoinen, määräaikainen prosessi, jonka tavoitteena on ammatillisten ja persoonallisten valmiuksien lisääminen työn laadun parantamiseksi

 

KENELLE?

  • Asiantuntijoille, esimiehille ja johtajille, joilla on halu oppia ja vahvistaa ammattitaitoaan
  • Ihmissuhdeammateissa ja yhteistyössä toisten kanssa toimiville
  • Omalla persoonallaan töitä tekeville
  • Työkykyisille
  • Koulutetuille
  • Kokeneille ja kokemattomille työntekijöille

 

MITEN?

Vuorovaikutuksessa ryhmän ja/tai ohjaajan kanssa

  • Keskustelemalla ja kokemuksesta oppimalla
  • Reflektoimalla, pohtimalla, tietoisuutta lisäämällä
  • Yhdessä ”ihmetellen”, kyseenalaistaen ja vaihtoehtoja hakien
  • Ohjaaja auttaa ohjattavaa/ ohjattavia auttamaan itseään – ei vastauksia antamalla tai neuvomalla
  • Itseohjautuvuutta ja ohjattavan (kriittistä) ajattelua tukemalla
  • Uusia näkökulmia ja lähestymistapoja etsimällä
  • Ohjaussessiot toimivat oppimisen katalysaattorina
  • Ryhmä- tai yksilömuotoisesti

 

MILLOIN?

  • Muutos- ja ongelmatilanteissa
  • Kehittämis- tai koulutusprosessin osana
  • Kommunikaatioprosesseja parannettaessa
  • Kehitettäessä ryhmätyöskentelyä tai ryhmien välistä yhteistyötä
  • Esimiestyön ja johtamisen kehittämisen yhteydessä
  • Työyhteisön konfliktitilanteissa

 

OPPIMISEN OHJAUS PROSESSINADia1 Dia2